14 בנובמבר 2011

זהירות! כתב צעיר לפניך

כתבתו של רפאל אלמקייס, תלמיד כיתה י"א 7, מקיף י', אשדוד

בתאריך ה- 3 בנובמבר 2011 החל באשדוד קורס עיתונות וכתיבה עיתונאית שבו עוזרים לצעירים מכיתות י' ומעלה להתמחות בכתיבה מקצועית.

לפני שבועיים נפתח, בשעה טובה, קורס "הכתבים הצעירים". קורס זה נועד לעזור לתלמידים מכיתות ח'-י"א להתמחות בכתיבה עיתונאית ולהכשיר אותם בכתיבת כתבות באופן עצמאי ובפרסומם. המפגשים מתקיימים אחת לשבוע או שבועיים ובמהלכם מקבלים הצעירים הדרכה אודות הכתיבה העיתונאית ותשובות מאיש מקצוע על שאלות שונות בנושא.

השנה נפתח הקורס עם 25 תלמידים מ-7 בתי ספר על יסודיים שונים! חשוב לציין שתלמידים אלו נבחרו לאחר בדיקה וראיון אישי עם מנחי הקורס שהם, נטע לב – מנהל פורטל החינוך העירוני, קרן שטלריד – רכזת מעורבות חברתית עירונית, וכמובן מנחה הקורס מתן צורי – כתב ידיעות אחרונות בדרום.

בשבוע הבא אמורים לצאת הכתבים הצעירים למרכז המבקרים של "ידיעות אחרונות" שנמצא בראשון לציון, שם יראו איך מיוצר העיתון הארצי, ויקבלו הסבר אודות כל מעלותיה של הכתיבה וכך יעברו עוד הכשרה מקצועית בדרכם להיות כתבים. במהלך הקורס על כל 'כתב צעיר' לפרסם כתבות ולהגישם לפני כל תחילת מפגש, כך במהלך המפגש מקבלים התלמידים הערות בונות אודות כתיבתם העיתונאית וכך משפרים יותר ויותר את כתיבתם.

בשביל חלק מהכתבים זוהי כבר השנה השנייה של הקורס ולהם, זו כבר תוכנית אחרת. התלמידים היותר מתקדמים בקורס יסייעו לתלמידים החדשים וגם יתמחו עוד יותר בכתיבה. הם יתמקצעו בכתיבה חדשותית, כלים לכתיבה מגזינית, יציאה לשטח וסיקור אירועים, יזכו להיפגש עם יועץ תקשורת בכיר ואף יזכו לערוך כתבות לאזור "כתבים צעירים" בפורטל החינוך העירוני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.