8 בנובמבר 2011

מד"צים בפיסיקה

כתבתו של יוני פרידבורג, תלמיד י"א, תיכון מקיף ג' באשדוד, בעקבות סדנה בת יומיים "מד"צים לפיסיקה" ללימודי פיסיקה.

היומיים בגבעת חביבה הם חוויה נוספת לאוסף החוויות שלי. בעצם זוהי אחת החוויות המדהימות שחוויתי. נאמר לנו "אתם תראו עוד 400 חננות כמוכם", ונוכחתי לראות כי הדבר נכון, מה שהפך את החוויה למהנה אף יותר, 400 איש שכולם אוהבים פיסיקה וכיף לדבר איתם. ביומיים הללו הכרתי חברים חדשים, למדתי מידע רב והתגבשתי עם נבחרת אשדוד הפיסיקאית. הופתעתי לראות שהן רף הציפיות שלי למקום נשבר, לא האמנתי שייצא לנו לשחק שם כדורגל לאכול אוכל בכמויות לא קטנות ואף לרקוד. היומיים היו מעולים, כיפיים, וכמובן הפקתי המון הנאות ולמדתי רבות. הופתעתי ללמוד הן על "יכולת ההוראה" שלנו לתלמידים, למדתי כיצד להעביר את החומר הלאה בצורות חדשות ומגוונות וכמובן להנות בדרך הלימוד. לסיכום, פשוט אין מילים, עד עכשיו אני לא מצליח לספר למשפחה את כל החוויות שלי משם. יש להדגיש שעם כל הכיף וההנאה נכנס המון מידע למוח הן בתחומי הפיסיקה והן בתחומי "איך להעביר את החומר לתלמידי כיתה ט'".

בחרתי להשתתף בפרויקט מכמה סיבות:
·         הפרויקט מספק לי הטבות ותוספת לציון. הציון מאוד חשוב עבורי, וכל דרך בה ניתן להיעזר "מבחוץ" יש לנצל.
·         ידעתי שבמהלך הפרויקט נלמד נושאים מחוץ לתחום הלימודים, ואני תמיד שמח ללמוד דברים חדשים. אנו מעבירים את חומרי הלימוד לתלמידים, ולכל ידוע שהעברת החומר הלאה היא אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד בעצמך. לכן אני מרוויח מכל הכיוונים. למידת הפיסיקה הינה תענוג עבורי.
·         אנו מחוייבים לספק 30 שעות של מחויבות חברתית וקהילתית.  נוכחתי לדעת שהפרויקט מספק לי את המחויבות הזאת. שוב אני מרוויח.
תודה רבה לכל מי שסיפק לי את החוויה.

מינהל החינוך העירוני מציע לתלמידים המשתתפים בפרויקט "מד"צים בפיסיקה"מספר תמריצים: תוספת של 10% לציון השנתי בפיזיקה או במדעים, מודל חליפי לבחינת הבגרות במעבדה, והכרה בשעות הפעילות בפרויקט כפעילות חברתית ערכית. תמריצים אלו מביעים את הערכת מערכת החינוך העירונית לאלו שמוכנים ללמוד יותר, ללמד יותר ולתרום מזמנם להרחבת ההשכלה הפיזיקלית בעיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.