15 ביוני 2011

"אבנים" בפולין

כתבתה של שני אמרניאן, תלמידת כיתה י' 3, תיכון מקיף ה', אשדוד.


ילדי המשלחת לפולין פוגשים את מופע ה"אבנים"



בתאריך ה- 31.6 נערך המפגש השני לתלמידי המשלחת לפולין בתיכון מקיף ה' אשדוד כחלק מסדרת המפגשים המכילה גיבוש, הכנה מנטאלית והשתתפות בהצגות ובסמינר משואה בן יומיים, לקראת היציאה למשלחת לפולין. תלמידי המקיף נסעו לתל אביב, וצפו במופע "אבנים" בבימויו של ינון צפריר.
 
דמויות במופע ה"אבנים"

מופע ה"אבנים" הינו 'הצגת הדגל' של משרד התרבות ומשרד החוץ - הוא הוצג כבר בעשרים מדינות וזכה בשישה פרסים. זהו מופע פיוטי, שקט, בהשראת פסלו של האומן נתן רפפורט (1987-1911) "בדמייך חיי" הניצב על חורבות גטו ורשה שבפולין וב"יד ושם".
במופע הכאב והצחוק מתערבבים, היופי נהפך לכיעור - ולהפך והווה מתחבר לאט עם העבר. הוא מבוסס על הדמויות החצובות בפסל של מר רפפורט ומבוצע על ידי שישה שחקנים המפיחים חיים בדמויות האבן.

דמויות במופע ה"אבנים"

ילדי המשלחת לפולין, וכן המורים שהתלוו למופע נעמדו בשתיקה. "סחפו אותנו אל תוך הרגע. מופע מעולה!" אמר אחד התלמידים. ותלמידה נוספת אמרה: "ללא ספק זהו אחד המופעים המרגשים ביותר שיצא לי לראות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.