25 במאי 2011

עולם הבגרויות

כתבתו של מתן פיזמן, תלמיד כיתה י' 1, תיכון מקיף ז', אשדוד.

תלמידי כיתות י' עד י"ב ניגשים בימים אלו לבגרויות קיץ בשלל מקצועות כמו מתמטיקה, היסטוריה ועברית. כולם מתרגשים, וחלקם אף חווים את עולם הבגרויות בפעם הראשונה.

תלמידים רבים ניגשים בשלב זה של הגשה לבחינות הבגרות. עבורי, זו הפעם הראשונה שאני ניגש לבחינה כזאת, בחינת בגרות. אף פעם לא הבנתי את המשמעות האמיתית של המושג 'בגרות'. תמיד זו הייתה מילה ששמעתי שהמורים שלי, או התלמידים בכיתות הגבוהות ממני אומרים.
לאורך הזמן, הבנתי במה מדובר, בחינת בגרות היא לא רק בחינה שבה יושבים קבוצת ילדים בכיתה ופותרים שאלון כשיש משגיח מטעם משרד החינוך בכיתה, אלא למילה ובה משמעות נוספת.

השנה אנחנו מנפיקים לעצמנו כרטיס לחיים,
וכולנו שואפים להגיע למחלקה הראשונה!
מדוע נערכות בחינות הבגרות דווקא מכיתה י' עד י"ב?
ובכן, התשובה היא שהמוכנות לגשת לבחינה כל כך חשובה בחיינו מראה על כך שאנחנו בוגרים - כבר לא ילדים קטנים יותר. אסור לנו להיות אדישים לגבי הבחינה; אנחנו מבינים את המשקל שלה לאורך המשך הדרך שלנו בחיים; זו הפעם הראשונה שמוטלת עלינו אחריות מסוג כזה ואנחנו מבינים עד כמה זה חשוב להצליח.
הבחינות וחיי ביה"ס שלנו הם מעין 'כרטיס' לחיים שלנו.

השנה, בפעם הראשונה, חוויתי והשתתפתי בבחינת בגרות. גם חלק מהתלמידים בכיתתי כבר חוו בגרויות, אך חלקם עדיין לא.
למזלי, אני מאלו שכבר חוו, ולכן אני מתרגש פחות. אך אלו שלא חוו בחינת בגרות מעולם, וודאי חוששים ביותר ובצדק! בכל זאת, מדובר על בחינה חשובה מאוד!

השנה אגש לבחינות בגרות בהיסטוריה ובעברית. אמנם, שניהן לא נחשבות לבגרויות הקשות ביותר (לפחות לא כמו מתמטיקה), אך בכל זאת, יש ללמוד הרבה לפני שניגשים אליהן, אין להקל בהן ראש!

אם גם אתם ניגשים השנה לבחינות הבגרות, עליכם לזכור, למדו היטב; אל תעשו לעצמכם הנחות; תעברו את הבגרויות ואל תשכחו את גודל האחריות - כי השנה אנחנו מנפיקים לעצמנו כרטיס לחיים, וכולנו שואפים להגיע למחלקה הראשונה!

אני מאחל לכולנו הצלחה בבחינות הבגרות! וששארית השנה תהיה טובה גם כן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.