10 במרץ 2011

רגע לפני שורשים -ערב ישראלי

כתבתה של שני אמרניאן, תלמידת כיתה י'3, תיכון מקיף ה' באשדוד.

בתאריך ה-23.2 נערך בבית הספר התיכון מקיף ה' באשדוד ערב הורים ותלמידים בנושא ערב שורשים שבו נכחו גם התזמורת הבית ספרית, המקהלה הבית ספרית "גרפיטי", מנהל בית הספר וסגל חינוך החברתי.

 ערב זה את הערב פתחו המחנות, הלא הן תלמידות כיתה ז' שדיברו על סבלנות וגיל ההתבגרות, לאחר מכן עלה מנהל ביה"ס, מר יעקוב לוי, לבמה ודיבר על הישגי בית הספר, חשיבות הערב והשחיל ציטוט של יגאל אלון שסיכם את דבריו: "אדם שאין לו עבר, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". רכזת השכבה עלתה והציגה את עצמה להורי התלמידים וכיבדה את להקת בית הספר "גרפיטי" ששרו מכל הלב לכבוד הנוכחים וסיימו בשיר "ביחד". אחריה עלתה תזמורת כלי הנגינה של בית הספר בהנחייתה של הגב' יוליה שקינחה את השתתפותה בנעימה של השיר "תודה על כל מה שנתת".

תזמורת כלי הנגינה של בית הספר
יפעת בן גיגי מורה מסגל ביה"ס עלתה לבמה והשמיעה את דבריה. היא הסבירה שלילדים יש צורך עז לדעת את השורשים שלהם ושעבודת השורשים אינה עוד סתם עבודה לבית הספר, וכי במהלך הכנת עבודת השורשים התלמידים מודעים לסיפורים אישיים, מסמכים מן העבר וזיכרונות ילדות הפרחו מזיכרונם. היא הזכירה בזאת שבכל שנה מתקיימת תחרות "חץ וקשת" של ילדי כיתות ז' בעיר המציגים את עבודת השורשים שלהם, ובית הספר מקיף ה' קטף את המקום הראשון בשנתיים האחרונות. יפעת עודדה את התלמידים להשתתף בתחרות וכך גם הוריהם.
 
לאחר הסיכומים והמנגינות המשתתפים נשלחו לכיתת האם בביה"ס. כל כיתה קיבלה מנחה מארגון "עם ישראל אחד" וכך החלה סדנת "עבר, הווה, עתיד". לאחר שכל מנחה הציג עצמו לכיתה, ההורים התבקשו לעמוד וליצור מעגל, ומשחק "מתן השם" החל שבמהלכו נזרק כדור צמר מאחד המשתתפים לשני שכל אחד תופס בצמר וכך יוצר סיבוך. כל אדם המקבל את הכדור מציג את עצמו ומספר על מקור שמו. אחרי המשחק המהנה דיברו המנחים על מדרש השם: "אביו ואמו" (השם שקיבל מהוריו),"בני אדם" (איך החברה תופסת אותך), ו"מה שקונה הוא לעצמו" (השם והכינוי שאדם נותן עצמו לפי נקודת מבטו האישית).

משחקים נוספים שנערכו באותו היום: תיאור ציור כלשהו לבן משפחה על מנת שייצא כמה שיותר קרוב למקור, תחרות השמעת שירים בין ההורים והתלמידים שבו התנגנה מנגינה ברקע ועל המשתתפים היה לזהות את שם השיר או הזמר השר אותו - המנגינות כללו שירים מתוך "סלאח שבתי", שיריו של עוזי חיטמן, שושנה דמארי ועם זאת כללה גם שירים מודרנים המשתייכים לזמרים עידן רייכל, והראל סקעת. ברוב המכריע של התחרויות ניצחו ההורים.
את הערב סגרו הנהלת בית הספר בארוחה ישראלית טיפוסית-הפאלפל.

וכך הסתיים לו ערב הקדמה לערב השורשים, וכולם כבר משתוקקים להגיע לערב השורשים, לראות את העבודות ואת התלמידים שיציגו אותם, מאכלי עדות שונים, סיפורים, חוויות והנאה אחת גדולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.