1 בפברואר 2011

מתלמיד למדריך

כתבתה של שני אמרניאן, תלמידת כיתה י' 3, תיכון מקיף ה'.

במסגרת שיעורי של"ח (שדה לאום חברה) וידיעות הארץ המתקיימים בבית הספר התיכון מקיף ה' ופעילות המשצ"ים (מדריכי של"ח צעירים), הוחלט להוציא את כיתות ח' ליום שדה בשטח וללמדם על אדמתנו.
אך בשנה זו מיקי בנחוס, מורה השל"ח ומדריך המשצ"ם, מסר שרביטו לצעירים - לתלמידים השותפים בפעילויות השל"ח.

יום השדה מתרחש כרגיל: תלמידי כיתות ח' נפגשים בבית הספר, נבדקים אישורי יציאה ותלבושות, כובע ומים כמובן. לאחר מכן יוצאת הכיתה למקום המפגש, נחה אוכלת ושותה.
בשלב זה נכנסים לפעולה המשצ"ים. הם "נועלים" את נעלי המדריך ובעצם אחראים בעצמם לשארית היום - בלי שום הפרעה מן המורה ובתקווה גם מן התלמידים.

התנסות זו של הדרכה היא חשובה ונורא משמעותית. היא נותנת במה וביטחון רב לחדשים ואילו לותיקים שביניהם.
בכדיי לעמוד מול בני גילך שהרי ברור שלפני זמן מה היית כמוהם, יושב משועמם על הארץ, במטרה להלהיב אותם וליצור במוחם מעט עניין, דרושה כוח סבל רבה ורצינו.

הנושאים עליהם התלמידים מקבלים תדרוך שונה מפעם לפעם. אם על השקמה שפורחת כל השנה ופרחיה הם חד מינים, או אם זה על פרח הכלנית שצבעה נתן את שמו לחיילי הבריטים בתקופת המנדט. נושאי ההדרכה הינם קלילים ומגוונים, מתאימים בידיות למדריך הצעיר ולמקשיב.
עיקר משימתם של המדריכים הצעירים היא למשוך תשומת לב מן הילדים שהמבט הראשוני שלהם מראה רק נער בגילם המנסה להדריכם. ולכן בניגוד למורי השל"ח, התלמידים הצעירים מקורבים "לבני מינם" ויכולים ליצור עניין רב, ביותר דרכים מאשר המורה. זה מתבטא במשחקים שונים, בבדיחות ובשירים.

בסופם של סיורי השדה והשל"ח מסתבר שהרצון מנצח. למרבה הפתעתם של המשצ"ים התלמידים היו קשובים להדרכה כמובן שעם הפרעה פה ושם. אבל ניסיון זה נתן להם במה שלא ניתנה קודם לכן, והמדריכים הצעירים חזרו
נלהבים מן הטיול ו"רעבים" לעוד.

עם הצלחה זו, קבוצת המשצ"ים ידעה שהיא החלה את המסע ברגל ימין טובה וגדולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.