25 בינואר 2011

תוכנית כתו"ם בתיכון מקיף ט'

 כתבתה של עינב יוסף, תלמידת כיתה י' 3, תיכון מקיף ט'.

תוכנית מחשב כתו"ם משלבת בה מחשבים ניידים בתהליכי למידה והוראה בבית ובכיתה עם יצירת סביבת לימוד שונה שתורמת לשינוי דרכי הלמידה וההוראה ושיפור האווירה הלימודית של אותה הכיתה. בסביבה הלימודית השונה כל תלמיד רוכש מחשב נייד המחובר לרשת האינטרנט אשר מזמנת גיוון באסטרטגיות הוראה ושימוש בגישות ההוראה מועדדות למידה פעילה שיתופית ושינוי בתפקידי המורה.

תוכנית כתו"ם מיודעת לחטיבות הביניים ונמשכת שלוש שנים. התוכנית מלווה את התלמידים מתחילת לימודיהם בחטיבת הביניים ועד לסיום החטיבה בכיתה ט'. המורים המשתתפים בתוכנית זו עוברים הדרכה ותהליך של פיתוח מקצועי אשר בו רוכשים מיומניות טכנולוגיות והוראה שונה, הרותמות את הטכנולוגיה לשיפור תהליכי ההוראה והלמידה.

בשנת 2008 בית הספר התיכון מקיף ט' הצטרף לתוכנית כתו"ם בכיתת מופ"ת אחת, ובהצלחה רבה.
בשנת 2009 הצטרפה כיתה נוספת מביה"ס לתוכנית זו, כיתה ז'. בנוסף, עיריית אשדוד בשיתוף עם מכון דוידסון ובית הספר החליטו להרחיב את התוכנית לכל שכבה ז'.

לכל תלמידי כיתות ז' יש מחשבים ניידים ושיעורים מתוקשבים נערכים בכל כיתה שבה קיים מקרן - זה גורם לעניין מרובה אצל התלמידים הנמצאים בתוכנית זו.

תוכנית זו יוצרת בתלמידים רצון להשתתף בשיעורים, וזה יוצר רצון רב להכין שיעורי בית דרך המחשב הנייד שלהם.

קראו עוד על תוכנית כתו"ם בפורטל החינוך של אשדוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.