8 בדצמבר 2010

פעילות מש"צים

השנה בתפקידי כמש"בית (מדריכת של"ח בוגרת), תפקדתי כאחראית מש"צים בבית הספר.
הייתי אחראית על תפקוד הפעילויות, יציאת ימי שדה, ארגון גיחה (למרות שלא יצאתי אליה) ופעילויות שונות במסגרת המש"צים.

החוויה שהייתה לי השנה מהמש"צים שנהנתי ממנה במיוחד, הייתה כנס חנוכה בהרי ים המלח - אליה יצאנו כל המש"צים ופרחי מש"צים. בכנס הבאנו את המימוש לתפקידנו ואת יכולותינו, הדרכנו, הכנו ארוחת ערב ובוקר, אנחנו המשצים הבוגרים שמרנו וכיוונו את החדשים, ולאורך כל הטיול היינו ביחד, שרנו שירים והעלינו את המורל הקבוצתי. אני מוכרחה להודות שזה היה טיול שלא היה כמוהו – כולנו נהנינו פה אחד, היה מרגש, מצחיק, מלהיט, ואפילו, יש לומר, קשה. כי פשוט טיילנו ברחבי ים המלח וטיפסנו כמקצוענים. אך כל זאת היה שווה כי היינו ביחד, ראינו חברים מרחבי הדרום וראינו נופים שלא רואים בכל יום.


אני חייבת להודות כי הפעילויות שעשינו אחר הצהריים במסגרת תוכנית של"ח היו לעיתים קשות ומעייפות עקב התכנונים, המרץ וההשתלטות - אך המאמץ היה שווה - יצרנו משצ"ים חדשים במשפחת של"ח.

ההתייחסות במשצ"ים אחד לשני היא חברית כי הרי במש"צים כולנו חברים אשר יוצאים להדרכות וטיולים ביחד, ורוב קבוצת המשצים בבית הספר היא מהכיתה שלי ככה שלרוב אנו נמצאים ביחד.


המחוייבות האישית הזו (במסגרת תוכניות המעורבות החברתית במערכת החינוך באשדוד) היא פעילות שאני עוסקת בה מכיתה ח', והשנה זה לא היה משהו שונה שאני עוסקת בו, אך אם מסתכלים אחורה אני יכולה להגיד שהמש"צים שינו בי המון מתכונותיי: שיפרו את הביטחון העצמי שלי, את כושר הדיבור, את היכולת להשתלט על דברים ועל קבוצה, על הכושר הגופני וגם בהכרת חברים רבים מכל רחבי הארץ – מאילת ועד חיפה.

עברתי כבר 2 קורסים במסגרת המש"צים, ובקיץ אני בתקווה לעבור את השלישי והאחרון אשר יחתום את היותי מש"צית בוגרת ומאושרת.

במסגרת המש"צים אני מרגישה משפחה כי כולנו מכירים כל כך הרבה זמן ונמצאים כל כך הרבה ביחד ונפגשים גם מחוץ למסגרת החינוכית, ככה שאין שום סיבה שאני לא אמשיך את הפעילות שלי במש"צים, כל עוד אני נהנת מלהדריך, לנווט להנהיג ולהכיר חברים חדשים אני אמשיך בפעילות זו במלוא התעוזה.

בהחלט שאני מתכוונת להמשיך בפעילות זו גם בשנה הבאה!


נכתב על ידי ספיר ברנשטיין, תלמידת כיתה י"א, ביה"ס התיכון מקיף ט'.

המש"צים (מדריכי של"ח צעירים) הם תלמידי בתי ספר מקיפים מכלל רחבי הארץ אשר עוברים הכשרה והדרכה מתאימה. במערכת החינוך באשדוד משלבת תוכנית של"ח לימודים בכיתה עם סיורים בשטח במטרה לחזק בקרב הנוער את האהבה ואת תחושת השייכות לארץ ולמדינה, לסייע ביצירת רקמת יחסים בין היחיד לזולת ולעודד נכונות למילוי חובות חברתיות ולאומיות. תוכנית של"ח כוללת למידה של שעה שבועית אחת בבית הספר, ויציאה של התלמידים לימי שדה משימתיים בהם מסיירים באתרים ומסלולי סיור שונים ברחבי ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.