1 בינואר 2012

חופשה נעימה

כתבתה של נעה טפר, תלמידת כיתה ח', מקיף ו', אשדוד

מדי שנה מצפים התלמידים לחופשה, בין אם זו חופשת סוכות, חופשת חנוכה או פסח.
החופשה מהווה הזדמנות למנוחה, להפוגה. היא האופק אליו התלמידים מביטים בציפייה. החופשה מהווה הזדמנות לטיול עם בני -משפחה, בילוי עם חברים וקריאה.

מדי חופשה מתבדים התלמידים, ומגלים שלמוריהם תוכניות אחרות, כגון: תרגול החומר הנלמד, השלמת פערים וביצוע עבודות יצירתיות.

חלק נכבד מתלמידי בית הספר התיכון מקיף ו' באשדוד ציפו לכזו חופשה, אלא שמוריהם חשבו אחרת. התלמידים קיבלו עבודות רבות ומגוונות, החל ממצגת בערבית וכלה בפרויקט טכנולוגי במדעים. נוסף לכל המטלות, "שיחק" גם לוח-המבחנים תפקיד חשוב. התלמידים נאלצו גם להתכונן ולחזור על חומר, עליו נבחנו בתום החופשה.

שון גלס, תלמיד מכתה ח'-3, מספר: "כמות המטלות שקיבלתי לחנוכה הייתה מוגזמת. במהלך החופשה הייתי עמוס מאוד".  שון טוען: "חלק מהמטלות שקיבלתי לא תרמו להעשרת עולמי, אלא רק היוו עבורי נטל". הוא מאמין כי "ניתן היה להקטין את כמות העבודות שניתנה, ולהתמקד במקצועות החשובים, כמו מתמטיקה ואנגלית".

שון אינו התלמיד היחיד שחש כאילו לא הייתה חופשה. תלמידים רבים כלל לא הרגישו בחופשת החנוכה, ובמקום זאת היו טרודים בפרויקטים ובחזרות למבחנים. מבוגרים שעובדים לא "לוקחים" את העבודה לבתיהם במהלך החופשות; רק התלמידים "לוקחים" את בית-הספר הביתה גם בזמן חופשה.

תמיד בסוף כל "חוברת חנוכה" נכתב: "חופשה נעימה!"; וזה היה נכון, אילו התלמידים לא היו מקבלים את חוברת העבודה.
אז בואו רק נקווה שהחופשה הבאה באמת תהיה נעימה!!

2 תגובות:

  1. כמה שזה נכון...

    השבמחק
  2. אני בהחלט חושבת שזה מוגזם. אם ההורים רוצים, הם יכולים לתת לילדים עוד שיעורי בית, אבל ככה, זה ממש לא הגיוני. מתחיל החופש ומפה לשם בין השיעורים הוא נגמר. ממש חבל.

    השבמחק

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.