4 בינואר 2012

"רופא צעיר"

כתבתה של שיר עוזיאל, תלמידת כיתה ט', תיכון מקיף ג', אשדוד.

בתיכון מקיף ג' באשדוד מתקיים קורס "רופאים צעירים". הקורס נותן אפשרות לנסות ולהבין את עבודת הרופא, כיצד מתנהל יומו, אילו דברים עליו לגלות, וכיצד להסיק מסקנות.

בכל שבוע מגיע למקיף ג' סטאג'ר בשנתו השישית ללימודי רפואה, ומעביר הרצאות בנושאים שונים. שיעורי הרפואה מועברים בצורה יצירתית וחוויתית שדרכה קל יותר להבין לזכור ולהנות מהחומר הנלמד.
השיעורים מועברים דרך מצגת, שאליה מצורפים סרטונים ותמונות הממחישים את הנושא הנלמד.
לעיתים אף מתבצעים ניתוחים באיברים שונים של חזיר, במטרה להבין כיצד האיברים בגופנו פועלים,כיצד הם נראים,כיצד תפקידם מותאם למבנה שלהם, ומה תפקידו של אותו איבר כחלק מאחת המערכות ה מרכיבות את גופנו.

במסגרת הקורס מוצג גם שוני בין אנשים עם בעיה מולדת או נרכשת דרך הבעיות שאיתם הם נאלצים להתמודד בחיי היום יום. רבים אינם יודעים כיצד להתמודד עם אותם אנשים, ולעיתים מפרשים את מגבלותיהים כדבר שגוי ומרתיע. בקורס אנו לומדים שככל שהאדם ילמד איך להתמודד עם בעיה מסוימת של אדם אחר, קל יהיה יותר לשנות את פני החברה כולה, להפוך אותה לחברה המקבלת ומכבדת את השונה.

בתור אחת מתלמידי הקורס, אני יכולה להעיד שהקורס מעביר מסרים ייחודיים ומעניניים כמו לדוגמא עד כמה גוף האדם מסובך ואין לו תחליף וכמו התיאום שבהן עובדות מערכות בגופנו כל כך מדויק שקשה מאוד לנסות ולהבין את דיוקם.

תגובה 1:

  1. כל הכבוד, האם גם רופא שיניים ביקר והסביר על עבודתו?
    דבר בהחלט מבורך.

    השבמחק

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.